" async="async"> ', { cookie_domain: 'auto', cookie_flags: 'max-age=0;domain=.tistory.com', cookie_expires: 7 * 24 * 60 * 60 // 7 days, in seconds }); 코로나 독서로 이기기 몬테소리 아이읽기

코로나 독서로 이기기 몬테소리 아이읽기

2020. 10. 19. 06:30책읽은후 글쓰기(books)/교육, 육아 education, childcare

The montessory toddler by simone davies

 

as this writer said, my son makes me laugh one moment and Angry other days. i feel guilty sometimes because i am angry at him when he sometimes ignores me intentionally as an indirect expression that he is angry to get attention from me more. I am a novice mom so i decided to learn about daily care to make everyday struggles better

이 책의 작가가 말한 것처럼, 우리 아들도 한순간에는 웃게 만들었다가 다른 날에는 화나게 만드는 날이 있어요. 저에게 더 관심을 얻고 싶어 아들이 화를 내는데 간접적인 표현으로서 저를 일부러 모른 체 할 때가 있었는데 제가 그럴 때 저도 모르게 아이에게 화를 낸 적이 있어서 가끔 죄책감을 느끼게 돼요. 저도 엄마라는 것을 처음 해보는지라, 매일의 힘든 일상을 더 낫게 만들기 위해서 아이 케어에 대해 배우기로 결심했습니다. 

 

According to book, Lets think about daily care as a connecting time with baby. let's make a simple ritual. let's give him to have a chance to decide and learn on his own. observe and if they need a help, offer help. 책에 따르면, 매일의 아이 케어를 아이와 연결이 되는 시간으로 생각하자고 합니다. 간단한 의식을 만들어 봅시다. 아이에게 결정할 기회를 주고 아이 스스로 배우도록 합시다. 관찰하고 만약 도움이 필요하다면, 아이를 도와주세요. 

 

i would like to introduce little by little, to understand and digest all contents inside slowly. Because it is thick and has many information. and also it is hard to make a time to read a book with baby.

천천히 모든 내용들을 잘 이해하고 소화하기 위해 조금씩 소개하려고 합니다. 책이 두껍고 많은 정보가 있네요. 그리고 육아로 책읽는 시간 만드는 것이 힘들어요. 

 

"Toddlers can be tricky, making you laugh one moment and bringing you to tears the next. They don't listen, they throw things, they refuse to sleep/ eat/use the toilet. But the reality is , toddlers are just trying to understand the world around them and the their place in it." Quoted From the book

"유아들은 까다롭습니다. 한순간에는 여러분을 웃게 하고 다음날 눈물 나게 하는 날이 있지요. 말을 듣지 않아요. 물건을 던지고요. 잠자기, 먹기, 화장실 가기를 거부해요. 하지만 현실은 , 유아들이 그들 주변의 세상과 그 속의 있는 그들의 위치에서 이해하려고 노력하는 것입니다" 책에서 인용 한글.

 

 

 

1. Daily care 일상 케어

*They like the predictability of knowing what is happening now and what is coming next. Follow the same pattern everyday. 유아들은 지금 무엇이 일어나는지 그리고 다음 무슨 일이 일어날지 예측을 알기 좋아해요. 매일 같은 패턴으로 이어서 해보세요.

 

we spend a lot of our day caring for our toddler. helping them get dressed, eating meals together, changing diapers or helping them use the potty, and giving them a bath.우리는 많은 날을 우리 아기들을 돌보는데 시간을 보냅니다. 옷 입히기, 함께 밥 먹이기, 기저귀 갈기 또는 유아 변기 사용을 돕기 그리고 목욕시키기입니다.

 

these can be times to smile, make eye contact, talk to them about what is happening , listen as they communicate, take turn in a conversation, show respectful ways to touch, and have hugs. 이런 시간들을 웃으며, 눈 맞춤, 대화를 나누는 시간이 될 수 있습니다. 

 

*Rituals 의식

at special moments during the year  -birthday, regular weekly rituals like going to the park on friday afternoon or making a special sunday morning breakfast.- the things our children will remember the most from their childhood. 연중 특별한 순간- 생일, 금요일 오수에 공원 가기나 일요일 아침 특별한 아침 만들기와 같은 정기적인 주중 의식을  만들어요.

 

"as a child, i always knew exactly what food would be prepared for our backyard birthday parties and the party games we would play. summer meant loads of mangoes and cherries, wearing swimsuits all day, and running around barefoot in the grass. P.138

"아이 었을 때, 항상 나는 정확히 무슨 음식이 뒷마당에서 열리는 생일파티에서 준비가 될지 그리고 우리가 무슨 게임을 할지를 알았어요. 여름이 의미하는 것은 많은 망고와 체리, 하루 종일 수영복을 입고 맨발로 잔디를 뛰어다니는 것이었어요" p.138

 

the emphasis is on being together, rather than every moment having to be picture perfect. 모든 순간이 완벽해야 한다는 것보다는 함께 있는 것에 강조를 두세요.

 

*Getting dressed and leaving the house 옷 입기와 외출하기

avoid-long dresses, overalls, skinny jeans or other tight clothing 긴 드레스, 멜빵바지, 스키지 진이나 다른 꽉 끼는 옷은 피하세요.

 

*Learning to do it themselves 그들 스스로 배우게 하기

toddlers love to be able to do things themselves. 유아들은 그들 스스로 어떤 것들을 하는 것을 매우 좋아해요.

 

* scaffolding skills 주춧돌이 되는 기술

always observe to see how much help they need. step in to help a little and then step back to see how they manage. if they push us away completely, we can say, "okay, just let me know if you need any help, i'm right here." 항상 얼마나 많이 아이들이 도움이 필요한지를 관찰해보세요. 조금 도우러 관여하고 어떻게 하는지 보기 위해 뒤로 물러나 보세요. 만약 아이들이 완전히 여러분을 밀어내면, 이렇게 말할 수 있어요."알았어, 도움이 필요하면 알려줘. 여기 있으니까."

 

* Slow down, allow time. Connect. 천천히, 시간을 허락하세요.

if we find it difficult to sit and watch a toddler get dressed at toddler pace, we can find a way to make the process enjoyable, like bringing in a cup of tea or coffee or putting on some relaxing or upbeat music. 만약 아이의 속도에 옷을 입는 것을 앉아서 보는 것이 힘들면, 그 순간을 즐거울 수 있도록 만드는 방법을 찾을 수 있어요. 차, 커피 한잔을 가져오고나 편안한 음악이나 신나는 음악을 틀어보는 거예요.

 

* When they dont't want to get dressed 아이들이 옷 입기를 싫어할 때

be prepared for times when they won't want to dress themselves. remember, we don't want to cook dinner every day either. 아이들 스스로 옷 입기를 원하지 않을 때를 대비하세요. 기억하세요. 우리도 매일 저녁 요리하는 것을 원하지 않는다는 것을요 

 

*when we need to leave 외출할 때

even though we can allow children time to go slowly, we don't have to be saints and allow unlimited amounts of time. know our boundaries and set a limit when needed. you can also go stand by the front door. Instead of saying, " i'm leaving without you, " we could say , "i'm not leaving without you. I'm putting on my shoes now and will be by the front door."

우리가 아이들에게 천천히 하도록 시간을 주더라도, 무제한적인 시간을 허락하며 성자가 될 필요는 없어요. 우리의 경계선을 알고 필요할 때는 한계를 정합니다. 또한 현관문에서 서있을 수 있어요. " 너 없이 나간다"라고 말하는 대신에, " 너 없이는 외출 안 할 거야. 엄마는 지금 신발 신고 현관문에 서있을 거야."

 

*eating - the adult's role 먹기 -어른들의 역할

choose how much they want to eat at their own pace. No flying airplane. bribes with dessert, or using the tv or ipad to distract them. children often have more interest in food when they are involved with preparing the meal. 아이들 자신의 속도로 얼마만큼 먹고 싶은지를 선택해요. 너무 빨리 하지 않아요. 뇌물로 후식 또는 티브이나 아이패드는 피하세요. 아이들은 식사 준비에 참여할 때 더욱 음식에 관심을 가져요.

 

-where, a place to eat 어디서, 먹을 장소

i would not expect toddlers to sit at the table until everyone finishes their meal. 아이들이 모든 식구들이 식사를 끝마칠 때까지 앉아있을 것이라고 기대하지 않아요.

 

My children were allowed some sugar now and , applying an "everything in moderation" approach. They still eat sugar occasionally but are remarkably self-disciplined. 우리 아이들은 모든 것에 적당히라는 접근방식을 적용하며 이제 약간의 설탕이 허락돼요. 가끔 여전히 단것을 먹지만 매우 스스로 절제합니다. 

 

-how much- the child's choice 얼마나 많이는 아이의 선택이에요

we can start with a small amount of food and let them serve themselves more if they would like. leave the child in charge. Sometimes they don't seem to finish anything on their plate. 소량의 음식으로 시작할 수 있고 아이들이 더 원하면 스스로 더 먹도록 합니다. 아이들에게 권한을 주세요. 가끔은 접시 위에 어떤 음식도 손대지 않아요.

 

 

 

-food battles

it is important that they learn to listen to their own body to decide how much they will eat for themselves. Offer a nutritious breakfast. If they do not eat anything , simply ask if they are finished (no lecturing). If they come back asking for food, we can be understanding but clear that the meal is finished and there will be more food at the next meal. Don't make a big deal about food or mention it much at all.

아이들이 그들 자신의 몸이 얼마만큼의 양을 먹을지를 스스로 배우는 것이 중요해요. 아침은 영양가 있게 주세요. 아무것도 먹지 않으면, 다 먹었냐고 물어보시고 잔소리는 하지 마세요. 만약 더 먹으려고 나중에 음식을 찾으면 우리는 이해는 가지만 식사시간이 끝났고 다음 식사시간에 먹을 수 있을 것이라고 분명히 해야 해요. 음식에 대해 큰 문제로 만들지 마세요 또는 너무 많이 언급하지 마세요.

 

*throwing food 음식을 던지는 행동

throwing food off their plate can be an experiment to see what happens when it falls. Usually, they start throwing their food when they had enough to eat. they are telling us they are all finished. 

접시에서 음식을 던지는 것은 음식이 떨어질 때 어떤 게 벌어지는지 보기 위해 하는 것이에요. 보통은 충분히 먹었을 때 음식을 던지기 시작해요. 이미 다 먹었다고 우리에게 말하고 있는 것입니다.

 

If they are not finished eating but continue to throw their food, we can be kind and clear.  Not with a threatening tone. Generally food throwing is a phase. remain calm and consistent. It will pass.

만약 음식을 다 먹지 않았는데 계속해서 음식을 던진다면, 친절하면서도 분명하게 합니다. 협박조로 말하지 않아요. 일반적으로 음식 던지는 것이 한 과정이에요. 이과 정도 지나갈 거예요.

 

similarly, if they were spilling their water on purpose, i would take thier glass away. 

유사하게, 만약 일부러 물을 엎지르면, 아이들의 컵을 치우세요.

 

*getting to sleep 잠자기

Establish a clear, regular bedtime sequence. Allow around an hour to have a bath, brush teeth, read some books, and talk about all the things that happened that day.

분명한, 규칙적인 수면 시간을 만드세요. 한 시간 정도를 목욕하기, 양치질하기, 책 읽기 그리고 그날 있었던 일 이야기하기에 써보세요.

 

 

*brushing teeth 양치질 하기

we are clear that teeth brushing is not optional. we could brush our teeth alongside our child., we can sing. 양치질하는 것은 선택사항이 아니라는 것을 분명히 해요.  아이들과 함께 노래하며 양치질해보세요.